joi, 5 noiembrie 2009

Desktop environments si window managere


Test-3






Dupa experientele mele deja cu KDE3.5.9,KDE4.0 BETA si Gnome(2.24.1) la inceput,dupa doar alte 2 luni deja am inceput sa descopar ca in Linux exista o multitudine de alte DE si WM de mai multe feluri,care mai de care mai deosebite si aparte,mai bune sau mai putin bune,stabile sau mai instabile(aflate inca intr-o continua dezvoltare,in diferite stadii alpha sau beta cel mult).Unele mai atragatoare sau nu,si in general unele mai mult folosite sau mai putin.
Din proprie experienta pana acum am vazut ca Gnome-ul DE inca prevaleaza,urmat indeaproape de noul KDE 4.3 si la mai mare distanta de XFCE 4.6,E17 si multe altele.
Eu insa osa va vorbesc doar de cele de care am fost atras si le-am folosit si le folosesc inca.
Pe la jumatatea lui august 2008 am vazut pe Softpedia.com o noua distributie Linux pt mine care m-a atras foarte mult la prima vedere atat prin simplitate cat si prin frumusete artistica aproape,era OPenGEU 8.04.1 pe atunci,bazata pe Ubuntu dar cu noul E17,ceva nou si necunoscut pt mine.Si cum ca orice om sau roman care-si doreste ceva vrea sa-l si aiba,dupa ce l-am testat live mai intai l-am si instalat alaturi deja de celelalte 2,tribootand astfel pt prima oara,bineinteles tot versiune AMD64,datorita sistemului meu de baza AMD Sempron.
Dupa doar 3 saptamani insa a trebuit sa renunt la din cauza instabilitatii mari inca a E17 pe baza Ubuntu.Nu puteam folosi modulul bling fara sa-mi inghete desktopul.
Dupa ce am mai incercat si alte distributii cu E17(OzOS,MoonOS,Elive Gem,BSDAnywhere,etc.),am renuntat deocamdata la E17 in speranta viitoare ca va fi implementat compiz si in el.
Prin februarie anul acesta,2009,umbland pe Youtube am dat de un nou videoclip cu noul Elive E17 Compiz 1.9.22.4,versiune speciala cu ecomorph(compiz like) implementat,facut chiar de Thanatermesis(aka Samuel F. Baggen),dezvoltatorul si maintainerul de la Elive Project.


Dintre toate distributiile cu E17 trebuie sa recunosc ca Elive m-a atras de la inceput cel mai mult datorita look-ului cel mai tare chiar,si stabilitatii datorate bazarii pe stabilul Debian Lenny 5.
Daca la Hollywood se folosesc in filme cumva OS-uri Linux pt a impresiona publicul si spectatorii cu efectele speciale pe desktop,sunt sigur ca s-ar afla si Elive printre ele.
Asa ca,vazandu-mi visul implinit deja:Debian Lenny 5.02+E17+E17-Compiz(Ecomorph),ce poate fi ceva mai bun de atat,n-am asteptat prea mult si mi l-am si instalat definitiv pe sistem,tribootand dinnou,ca si in prezent inca.
N-a trecut prea mult bineinteles pana la primele mele sreencast-uri postate pe Youtube si Trilulilu.ro:






Va urma bineinteles un nou screencast cu noul Elive 1.9.51,prima noua versiune care a implementat definitiv E17=Ecomorph ca module in versiunea de baza,asta insemnand disparitia versiunii speciale Elive Compiz separate,care de fapt a fost inclusa in cea principala.
Asta imi da speranta ca Elive 2 Final va avea si ecomorphul ca default.
Cam atat pt azi despre E17 ca DE,maine va voi vorbi si despre WM(Lightweight Windows managers),si in special despre Fluxbox,pe care-l folosesc deja de peste 3 luni.

0 comentarii:

 
back to top